GEOGRAFIA
Objectius Mínims
1. Iniciar-se en la interpretació de mapes, gràfics, imatges.
2. Saber els principals rius, relleu i costes de Catalunya i Espanya.
3. Conèixer les comarques (Catalunya) províncies i Comunitats Autònomes d’Espanya.
4. Entendre la varietat climàtica d’Espanya i Catalunya.
5. Millorar l’expressió tant oral com escrita. Elaborar escrits amb claredat i coherència
6. Entendre els conceptes geogràfics bàsics, assenyalats en cada unitat.
7. Estudiar els principals desequilibris territorials d’Espanya: demogràfics, econòmics, socials.
8. Conèixer els països que forment part de la integració europea.
CONTINGUT
1. Iniciar-se en la interpretació de mapes, gràfics, imatges.
2. Saber els principals rius, relleu i costes de Catalunya i Espanya.
3. Conèixer les comarques (Catalunya) províncies i Comunitats Autònomes d’Espanya.
4. Entendre la varietat climàtica d’Espanya i Catalunya.
5. Millorar l’expressió tant oral com escrita. Elaborar escrits amb claredat i coherència
6. Entendre els conceptes geogràfics bàsics, assenyalats en cada unitat.
7. Estudiar els principals desequilibris territorials d’Espanya: demogràfics, econòmics, socials.
8. Conèixer els països que forment part de la integració europea.
CONTINGUT
1. El relleu, els rius i les costes d’Espanya i Catalunya.
2. Localització geogràfica de les grans unitats de relleu i els principals accidents geogràfics d’Espanya i Catalunya.
3. Els paisatges de les zones climàtiques d’Espanya i Catalunya.
4. Importància dels sector econòmics.
5. Localització de les principals zones agrícoles i ramaderes d’Espanya.
6. Classificació de les indústries
7. Les activitats terciàries i els canvis socials recents.
8. La Unió Europea.
9. Espanya, una monarquia parlamentària.
10. L’organització territorial d’Espanya i Catalunya.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
ü Confirmar que saben localitzar al mapa físic les unitats de relleu, els rius i els accidents geogràfics més importants d’Espanya i Catalunya.
ü Descobrir si saben com es distribueixen geogràficament els diferents paisatges de les zones climàtiques d’Espanya i Catalunya.
ü Verificar que coneixen la distribució geogràfica de l’agricultura i ramaderia.
ü Observar si classifiquen adequadament una sèrie d’indústries segons la destinació dels productes fabricats.
ü Comprovar que coneixen les activitats econòmiques que constitueixen el sector terciari i que són conscients de l’expansió que ha sofert aquest sector en l’actual economia globalitzada.
ü Valorar si coneixen els països que formen la Unió Europea.
ü Comprovar que saben identificar els països que formen part de la UE.
ü Comprovar que saben què és una monarquia parlamentària.
ü Verificar que reconeixen els diferents models d’organització territorial del poder de l’Estat.
ü Confirmar que saben localitzar al mapa físic les unitats de relleu, els rius i els accidents geogràfics més importants d’Espanya i Catalunya.
ü Descobrir si saben com es distribueixen geogràficament els diferents paisatges de les zones climàtiques d’Espanya i Catalunya.
ü Verificar que coneixen la distribució geogràfica de l’agricultura i ramaderia.
ü Observar si classifiquen adequadament una sèrie d’indústries segons la destinació dels productes fabricats.
ü Comprovar que coneixen les activitats econòmiques que constitueixen el sector terciari i que són conscients de l’expansió que ha sofert aquest sector en l’actual economia globalitzada.
ü Valorar si coneixen els països que formen la Unió Europea.
ü Comprovar que saben identificar els països que formen part de la UE.
ü Comprovar que saben què és una monarquia parlamentària.
ü Verificar que reconeixen els diferents models d’organització territorial del poder de l’Estat.
COMPETÈNCIES
-Coneixement i interacció amb el món físic
Ubicar les principals unitats de relleu, rius i costes en un mapa.
Localitzar en una mapa els sectors econòmics, Primari, Secundari i Terciari.
Conèixer la divisió administrativa d’Espanya i Catalunya.
Ubicar les principals unitats de relleu, rius i costes en un mapa.
Localitzar en una mapa els sectors econòmics, Primari, Secundari i Terciari.
Conèixer la divisió administrativa d’Espanya i Catalunya.
-Matemàtica
Analitzar l’evolució de gràfics estadístics i explicar distribucions de variables.
Analitzar l’evolució de gràfics estadístics i explicar distribucions de variables.
-Comunicació lingüística
Anotar el significat de termes propis de la disciplina.
Resumir característiques dels objectius i la política de la Unió Europea.
Anotar el significat de termes propis de la disciplina.
Resumir característiques dels objectius i la política de la Unió Europea.
Tractament de la informació i competència digital
Explotar webs seleccionades i respondre algunes preguntes de la informació obtinguda.
Explotar webs seleccionades i respondre algunes preguntes de la informació obtinguda.
-Social i ciutadana
Emetre opinions fundades sobre temes socials d’actualitat.
Fer una relació de conseqüències de la intolerància a partir d’una informació textual.
Emetre opinions fundades sobre temes socials d’actualitat.
Fer una relació de conseqüències de la intolerància a partir d’una informació textual.
-Aprendre a aprendre
Comentar un mapa representatiu de la varietat climàtica del territori espanyol, a partir dels coneixements.
Comentar un mapa representatiu de la varietat climàtica del territori espanyol, a partir dels coneixements.
-Autonomia i iniciativa personal
Planificar el tractament de la informació subministrada per una pàgina web.
Planificar el tractament de la informació subministrada per una pàgina web.
Guió
Per treballar el dossier:
Aquest dossier està composat per dos parts:
Ø la primera és on estan recollits els continguts mínims, els quals alguns estan desenvolupats en el mateix dossier i altres estan links a pàgines web on pots trobar més informació. Les imatges que estan emmarcades en color blau et porten a la pàgina d’on són.
Ø La segona part són exercicis per treballar els continguts mínims i els quals apareixeran en el control.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada